Сьогодні думки
щодо того, що краще: книга чи фільм, поділяються. Можна навести масу аргументів
на захист того чи іншого способу пізнання світу і саморозвитку. Отже, почнемо з
переваги кінострічок.
Сучасне
швидке
життя деяким людям не залишає часу на читання. Якщо сюжет книги потрібно
дізнатися і є її екранізація, то простіше витратити 1,5-2 години часу на
перегляд стрічки, ніж кілька днів за книгою.
Художній фільм – це можливість відпочити, оскільки під час читання мозок
людини виконує складні операції.
Нам здається, що
і за читанням ми відпочиваємо, але чого тільки варто
мозку «переконвертувати» літерні
символи в зображення, які постають в уяві. Це ще не кажучи про те, що потрібно
відчути емоції і співпереживати героям, адже в цьому і полягає суть написаного.
Книга змушує
мозок працювати, і це добре, але перетворення букв в образи іноді стає
перепоною для емоційного насичення мозку в тій мірі, в якій може це зробити
кінострічка. Величезна робота мозку полягає в тому, щоб зрозуміти, що ж
все-таки хотів сказати автор твору?
З фільмом все
простіше: тут не потрібно нічого уявляти: вулиці, автомобілі, костюми, навіть
самі герої вже створені тими, хто працював над стрічкою. Киноману потрібно
тільки стежити за сюжетом і вникати в суть переживань і речей. Завдяки
створеним образам, звукам, обстановці людині не потрібно думати, а тільки
насолоджуватися переглядом. До речі, переглянутий сюжет запам'ятовується
набагато яскравіше і на більш тривалий термін, ніж прочитаний.
Що ж стосується
книг, відомо одне: читання корисне. Воно розвиває уяву, змушує думати,
переживати, збільшувати свій словниковий запас. Багато людей, які
прочитали книгу, а потім подивилися знятий за нею фільм - розчаровуються.
Головні герої уявлялися не такими, обстановка була іншою... годі вже й говорити
про те, що половина сюжету книги просто відсутня в сценарії! Але не варто
забувати, що деякі томи на 5-6 сотень сторінок просто неможливо
"засунути" в стислі рамки півторагодинного фільму. Якщо ви хочете
повної картини - читайте оригінал.
Кінострічка
завжди перероблена за допомогою сценариста, режисера, тому фільм завжди
підноситься з точки зору людей, які працювали над сюжетом. Це передача історії,
грубо кажучи, через посередника. Точка зору автора картини може не збігатися з
вашою, вона як би нав'язується глядачеві, тому фільм і книгу краще сприймати як
два різні твори.
Фільм і книга
все одно сприймаються і оцінюються по-різному. Адже це навіть різні форми
творчості, які порівнювати просто не можна. Існують задумки кінострічок, які
ніколи не були втілені в письмовому варіанті, і твори, які, можливо, не стануть
основою для написання сценарію черговий мелодрами або детектива.
Є кіномани, які
не відмовляються від прочитання цікавих для них творів, та й любителі
літератури не проти розважитися в кінотеатрі під час перегляду чергової
прем'єри. Але ідеальних фільмів не буває, наскільки б не був талановитий
режисер і актори. Тому кінематограф ніколи не зможе витіснити книги з життя
людини. Класика є класика. Які б не були екранізації, багато творів все одно
будуть краще кінострічки.
Дивіться фільми,
читайте книги. Одне іншому не заважає, всякий вид чужого творчості дозволяють
людині розвиватися. Так чому б не черпати інформацію з багатьох джерел.
Перелік книг пригодницької тематики, екранізації яких можна подивитись на карантині:
1. Джек Лондон "Сердца трёх"; "Зов предков", "Морской волк",
2. Жюль Верн "Таинственный остров", "Двадцать тысяч лье под водой" ("Капитан Немо");
3. Александр Дюма "Граф Монте-Кристо" ("Узник замка Иф");
4. Роберт Льюис Стивенсон "Остров сокровищ";
5. Майн Рид "Всадник без головы".
Немає коментарів:
Дописати коментар